تراشه هلیو P15

تراشه هلیو P15 رسما توسط مدیاتک معرفی شد

شرکت تایوانی مدیاتک (Mediatek) با رونمایی از تراشه هلیو P15 و کامل‌تر کردن تراشه‌های خانواده هلیو (Helio)، سعی کرده تا رقابت خود با شرکت‌های TSMC و کوآلکام را به شکل جدی‌تر دنبال کند. اینطور که مشخص شده، این تراشه جدید قرار است به عنوان جایگزین هلیو P10 در اختیار تولیدکنندگان تلفن های همراه قرار بگیرد.

تراشه هلیو P15 با پشتیبانی از نسل چهارم شبکه اینترنت همراه و پردازنده‌ای 8 هسته معرفی شد

تراشه

بر اساس اطلاعات منتشر شده، در ساختار تراشه هلیو P15 از هشت هسته پردازشگر Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-T860 MP2 با دو هسته پردازشی و سرعت هسته 800 مگاهرتز استفاده شده که می‌تواند مناسب بسیاری از محصولات میان رده بازار باشد. باید اشاره کنیم که تراشه هلیو P10 نیز با ساختاری مشابه طراحی شده و تنها تفاوت آن در فرکانس 2.0 گیگاهرتزی پردازنده و سرعت هسته 700 مگاهرتزی پردازشگر گرافیکی است.

مدیاتک اعلام کرده که عملکرد تراشه هلیو P15 نسبت به نسل قبل تا 10 درصد افزایش پیدا کرده و قرار است بر پایه فناوری ساخت 28 نانومتری TSMC نیز تولید شود. دلیل استفاده مجدد از این فناوری نیز عدم تغییرات قابل توجه در باتری اعلام شده است. به علاوه، تراشه جدید مدیاتک با پشتیبانی از نسل چهارم شبکه اینترنت همراه LTE Cat.6 می‌تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار بالا منتقل کند. در رابطه با پشتیبانی این تراشه از حافظه رم هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده، با این حال انتظار می‌رود که تراشه هلیو P15 از حافظه رم LPDDR3 با فرکانس 933 مگاهرتز پشتیبانی نماید.

تراشه هلیو P15

هنوز جزئیات زمان عرضه تراشه هلیو P15 مشخص نشده اما انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، بسیاری از محصولات میان رده و مقرون به صرفه بازار به این تراشه مجهز شوند.

منبع:

http://genericviagrix.com