نظر هاوکینگ در مورد موجودات فضایی -2017

هاوکینگ: ارتباط با فرازمینی‌ ها، خطرناک و ناشناخته است

ارتباط با فرازمینی‌ ها

بحث پیام فرازمینی ها به زمین و پاسخ به آن این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استیون هاوکینگ درباره پاسخ به این پیام‌ها هشدار داده و گفته که ارتباط با فرازمینی‌ ها باید یا احتیاط کامل صورت گیرد.
استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) بزرگ‌ترین دانشمند حال حاضر دنیا در زمینه فیزیک نجومی است. این دانشمند بریتانیایی در برنامه تلویزیونی آنلاین خود به نام «مکان‌های مورد علاقه استیون هاوکینگ» به کشف مجموعه ستارگان آلفا سنتوری در فاصله چهل تریلیون کیلومتری زمین اشاره کرد و هشدار داد که در صورت برقراری ارتباط از سوی فرازمینی‌ ها باید پاسخ به آن با احتیاط بسیار صورت بگیرد.

او درباره سیاره خورشیدی تازه کشف شده به نام گلیز 832 سی نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد. این سیاره 16 سال نوری با زمین فاصله دارد و شرایط آب و هوایی بسیار مشابهی با زمین دارد.

هاوکینگ در خصوص پاسخ به پیام فرازمینی‌ ها اظهار کرد:

اگر در نزدیکی زمین حیات وجود داشته باشد باید از چگونگی آن مطلع شویم و لازم است که پیش از برقراری ارتباط با فرازمینی‌ ها آنها را به خوبی بشناسیم.

وی دریافت احتمالی پیام از سوی فرازمینی‌ ها و پاسخ به آن را این‌گونه تشریح کرد:

شاید روزی ما از سیاره گلیز 832 پیامی دریافت کنیم اما برای پاسخ دادن به آن باید نگران باشیم چرا که برقراری ارتباط با یک تمدن پیشرفته‌تر می‌تواند مانند برخورد کریستف کلمب با بومی‌های قاره آمریکا نتایج خوبی نداشته باشد.

با این وجود این فیزیکدان بریتانیایی اظهار امیدواری کرد که روزی بتواند زندگی در سیاره گلیز 832 سی را تجربه کند.

ارتباط با فرازمینی‌ ها

بر اساس خبرهای منتشر شده هم اکنون مراحل مقدماتی یک پروژه یکصد میلیون دلاری با هدف پیدا کردن حیات در سایر سیارات منظومه شمسی در جریان است. این پروژه با سرپرستی استیون هاوکینگ و با همکاری مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیسبوک) و یوری میلنر (میلیاردر روس) انجام می‌شود.

کاوشگرهای این پروژه احتمالا ما را به فرازمینی‌ ها نزدیک می‌کنند

هدف این پروژه بلندپروازانه این است که کاوشگرهایی با اندازه بسیار کوچک و سبک ساخته شده و به منظومه های دوردست فرستاده می‌شود تا اطلاعاتی را به زمین مخابره کند. پروژه ساخت این کاوشگرهای کوچک که به دوربین، مسیریاب و دستگاه ارتباطی مجهز هستند تا 20 سال دیگر (احتمالاً سال 2035) تکمیل خواهد شد و سفر آن به فضا آغاز خواهد شد. در صورت موفقیت این پروژه، اطلاعات مخابره شده از کاوشگرها تا چهار سال پس از پرتاب به زمین خواهد رسید.

منبع:

http://genericviagrix.com